perjantai 19. joulukuuta 2014

Fanifiktiosta

Olen pohdiskellut sitä, että uskaltaisinko jonain päivänä julkaista täällä omia fan fiction -tarinoitani. Toisaalta houkuttaisi, mutta pelkään, etteivät minun aihealueeni ole kenellekään mieluista luettavaa. 
 
    Käsittelen pääasiassa komboja Vince Neil & Nikki Sixx, Sebastian Bach ja random muikkeli sekä tietenkin, lempparini, Ville Valo ja hänen "vaimonsa". Olen Valosta kirjoittanut jo kolmisen vuotta ja nyt olen taas saanut siihen kipinän. Jostain syystä en osaa koskaan parittaa itseäni kenellekään kirjoitelmissani vaan hahmottelen miespuolisille päähenkilöille aina omia kauneusihanteitani vastaavan naisen. 
 
 Mulla on ollut monia asioita fan fictionissa, mitkä ovat jäänet mukavuusalueen ulkopuolelle. Ensimmäistä ficciäni, Lovex Lovea, kirjoittaessani en halunnut Theonin edes pussaavan tyttöystäväänsä. Se tuntui kummalliselta, mutta Ville Valo & Anni -parituksen myötä kaikki rajat on ylitetty, roimastikin. Pääsin viimeinkin tutustumaan siihen aihealueeseen, joka on minua pelottanut - raskaus. Sitäkin hahmottelen koko ajan ja huomaan, ettei se tunnukaan niin epämukavalta, kun ajatusta kypsytteli tovin.

  On hauskaa huomata, miten on kehittynyt vuosien saatossa. Lovex Lovea kirjoitin satoja sivuja, Ville&Anni -paritusta kolmisensataa, valitettavasti kuitenkin suurin osa tuhoutui koneeni tuhoutuessa. Eikä se haittaa enää niin kovasti, on mukava luoda uutta, mutta toisaalta se harmittaa - vanhoja tekstejä on mukava lueskella myöhemmin. Nyt kiinnitän liikaa huomiota siihen, miten sanon asiani: haluaisin vain kirjoittaa vailla estoja. Siihen on vielä matkaa, ennen olin niin uppoutunut kirjoittamiseen ja sen tuottamaan mielihyvään, etten edes jäänyt pohtimaan eri sanavalintoja. Siihen lähden pyrkimään jälleen, korjailla voi myöhemminkin.

 Kuitenkin, pohdiskelin, olisiko mahdollista, että julkaisisin täällä joskus (tämä voi toimia myös eräänlaisena säilönä) fan fictioniani? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistakaa, että jokainen tulkitsee runon tavallaan. Runo on mielipide, oma ääni - runo ei ole koskaan täydellinen: se on ruma, kaunis ja täysin järjetön. Kirjoittamani runot ovat pelkkää ajatusvirtaani.